مقایسه رشد قیمت طلا و دلار و نقره و مسکن

رشد قیمت دارایی ها در 5 سال گذشته چه تفاوت ها و شباهت هایی دارد

مقایسه رشد قیمت طلا و دلار و نقره و مسکن در این مطلب با این هدف انجام می‌شود که سرمایه گذاران بتوانند با دیدی بازتر دارایی مورد نظر و نیاز خود را برای خرید انتخاب کنند.

من سعید زمانی هستم کارشناس املاک در صورتی که نیاز به همراهی در جلسه قرارداد و یا کارشناسی قیمت ملک دارید، می‌توانید از طریق شبکه های اجتماعی معرفی شده در این صفحه با من تماس بگیرید.

پیش از آغاز بحث پیشنهاد می‌کنم ویدئوی آموزشی ما در این زمینه را تماشا کنید:

همچنین می‌توانید فایل ویدئویی را با کیفیت و حجم دلخواه خود از اینجا دانلود کنید: طلا سکه نقره دلار و مسکن کدامیک سرمایه بهتری است

دلایل مقایسه رشد قیمت طلا و دلار و نقره و مسکن

اولین بحث در این مبحث این است که افراد چرا به سراغ خرید دارایی ها می‌روند در کشورهای مختلف مردم تلاش می‌کنند ثروت یا به قول قدیمی ها پس انداز خود را در قالب یک دارایی ارزشمند حفظ نمایند. مهمترین ویژگی دارایی در اقتصاد این است که ارزش سرمایه دارندگان خود را حفظ کرده و همراه با تورم یا فراتر از آن رشد می‌کنند.

اما در ایران دارایی ها اهمیتی دیگری نیز دارند. بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی مجبور هستند پول های خود را به سرعت به یک دارایی معتبر تبدیل کنند تا از تورم شدید کشور آسیب نخورند.

در این زمینه سوال مهم سرمایه گذاران این است که کدام بازار یا به عبارت دقیق تر کدام دارایی به شکل بهتری رشد کرده و ارزش ثروت ما را حفظ می‌کند. ما برای پاسخ دادن به این پرسش دست به مقایسه رشد قیمت طلا و دلار و نقره و مسکن زدیم.

کدامیک از انواع طلا و نقره و مسکن را انتخاب کردیم

انتخاب آیتم ها در ویدئوی مقایسه رشد قیمت طلا و دلار و نقره و مسکن بدون دلیل نیست. من قیمت 1 گرم طلای 24 عیار را با 1 عدد سکه بهار آزادی و یک گرم نقره با عیار 999 و یک متر مربع ملک از آپارتمان‌های مسکونی مناطق یک و پنج تهران مقایسه کرده ام.

انتخاب طلای گرمی 24 عیار به خاطر استقبال بازار از خرید و نگهداری این نوع طلا بود که معمولا به صورت آب شده و یا طلای دست دوم بدون اجرت، مورد معامله قرار گرفته و توسط سرمایه گذاران خریده می‌شود.

انتخاب سکه بهار آزادی برای این بود که بسیار مورد توجه عموم مخاطبان است و رایج ترین شکل خرید و فروش طلا در کشور است.

یک گرم نقره با عیار 999 که به نوعی نقره خالص محسوب می‌شود از این جهت مورد مقایسه با سایر دارایی ها قرار گرفت که در طول سالیان اخیر به عنوان یک دارایی مهم معرفی شده و در حال معامله است.

اما از همه خاص تر انتخاب منطقه یک و منطقه پنج تهران به عنوان معیار بررسی قیمت ملک است. دلیل این انتخاب این بود که منطقه یک گران قیمت ترین منطقه تهران و منطقه پنج نیز پرمعامله ترین منطقه تهران است.

مقایسه رشد قیمت طلا و دلار و نقره و مسکن

آیا نقره واقعا یک دارایی مناسب برای سرمایه گذاری است

اگر به مطالب ویدئوی این صفحه دقت کنید می‌بینید که در میان پنج دارایی که مورد قیاس قرار گرفته اند. نقره کمترین رشد را در 5 سال گذشته داشته است. اما موضوع اینجاست که خرید و فروش نقره در بیشتر جهان و به خصوص در ایران موضوعی است که در دو سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

به عبارت دیگر نقره نیز مثل رمز ارزها یک دارایی نوپا در اقتصاد جهان و ایران محسوب می‌شود و پیش از این اگرچه فلز ارزشمندی بود اما به اندازه امروز، جدی گرفته نمی‌شد. واضح تر اینکه ممکن است اوضاع رشد قیمت نقره در سال های آینده بیشتر از آن چیزی باشد که در ویدئوی مقایسه رشد قیمت طلا و دلار و نقره و مسکن، در نظر گرفته شد.

طلا بهتر است یا دلار

من در زمینه مسکن متخصص هستم و نه طلا و دلار و بهتر است در این مورد نظر ندهم یا اگر نظری دادم روی صحت آن پافشاری نکنم اما آنچه که با عقل سلیم و به صورت کلی در مقایسه رشد قیمت طلا و دلار و نقره و مسکن به نظر می‌آید این است که طلا می‌تواند به کسبه بازار طلا و جواهرات اجاره داده شود و مثل مسکن یک درآمد غیرفعال (منظور رهن و اجاره ملک است) برای مالکان خود ایجاد کند اما دلار دست کم در اقتصاد امروز کشور ما فاقد این ویژگی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *