4 فایده خرید آپارتمان نوساز

فایده خرید آپارتمان نوساز به طور کلی به دو دسته اقتصادی و شخصی تقسیم می‌شود. روشن است که بسیاری از افراد از زندگی در خانه نوساز لذت می‌برند اما در این مطلب به بخش اقتصادی موضوع پرداخته ام.

من سعید زمانی، کارشناس املاک هستم و مفتخرم که از طریق شبکه اجتماعی معرفی شده در این صفحه با شما گفت و گو کنم.

فایده خرید آپارتمان نوساز (ویدئو)

در این نوشته، تعریف من از آپارتمان نوساز، ملک کلید نخورده نیست. منظورم آپارتمانی است که از تاریخ نصب کنتور و سکونت افراد در آن بیش از 10 سال زمان نگذشته باشد.

ابتدا ویدئوی من در همین زمینه را با هم تماشا کنیم:

 

می‌توانید این ویدئو را با حجم و کیفیت دلخواه خود از این لینک دانلود بفرمایید.

بررسی بازار مسکن آپارتمان نوساز

افزایش قیمت مصالح، نا امنی بازار، ریزش ارزش ریال، افزایش دستمزد کارگران متخصص و بناها و افزایش هزینه خدمات مجموعه دلایلی است که موجب شده است تا بسیاری از سازندگان، در سه سال گذشته بازار را ترک کنند و به این ترتیب تعدد ملک نوساز در کشور کاهش یابد.

از دیگر سو کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق نیز، نیاز مردم به مسکن را افزایش داده است. زیاد تفاوتی ندارد که افراد مجرد خود در پی خرید ملک باشند یا آن را اجاره کنند. به هر حال حضور آنان در بازار بر تعداد مشتریان می‌افزاید. چه به عنوان خریدار و چه به عنوان اجاره کننده.

همه موارد فوق اولین فایده خرید آپارتمان نوساز که من آن را دست بالای فروشنده در معامله نامیده‌ام، رقم می‌زند. این یعنی شما به عنوان فروشنده نوساز در هر جلسه معامله ملکی، دست بالا خواهید داشت و کنترل جلسه به دست شماست.

احساس خوب خریدار در خرید نوساز

خیلی اوقات دغدغه اول یک مشتری در خرید هر محصولی احساس خوب است. صد البته که بسیاری از ما فقط وقتی قیمت مناسب است احساس خوب پیدا می‌کنیم. اما این معمولا شامل شخص خریدار است و خانواده او ترجیح می‌دهند اولویت را به احساس خوب بدهند. این مساله نیز یک فایده خرید آپارتمان نوساز است، اینکه بعدا مشتریان بیشتری داریم، صرف نظر از این که بودجه شان برسد یا نرسد.

همچنین آمار ماهیانه بانک مرکزی هم نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد خریداران بازار مسکن در تهران تلاش می‌کنند آپارتمان نوساز بخرند. مرجع این آمار سایت ایران املاک است که همه مبایعه نامه های کد رهگیری دار در آن ثبت می‌شود.

هزینه نگهداری کمتر

این روزها که هزینه تجهیزات مختلف یک ملک از جمله شیرآلات و کابینت و هود و گاز و سینک و کولر و پکیج و شوفاژ و موتورخانه و اسپیلت ده ها میلیونی شده است، برای همه مردم هزینه تعمیرات نیز یکی از هزینه های جدی ملک است.

خرید آپارتمان نوساز هزینه های شما برای تجهیزات و تعمیرات را کاهش می‌دهد. این هم دیگر فایده خرید آپارتمان نوساز است.

سرعت بالا در فروش

صحبت در این زمینه را با این مقدمه  آغاز می‌کنم که دارایی چیست؟ دارایی ها در حقیقت کالاهای سرمایه ای هستند که فعالان اقتصادی از آنها برای حفظ ارزش پول خود، استفاده می‌کنند. طلا، دلار، مسکن و رمز ارزها مهمترین دارایی هایی هستند که ما می‌شناسیم.

در میان چهار نوع دارایی نام برده شده، مسکن در ایران امن ترین و البته دیر فروش ترین است. سرعت در فروش یا به قول فعالان اقتصادی سرعت نقدشوندگی یک دارایی یکی از عوامل ارزشمندی آن است و در واقع خود این فاکتور نیز، قیمت و ارزش دارد.

به عنوان چهارمین فایده خرید آپارتمان نوساز هم باید از نقد شوندگی بالای این دارایی نسبت به زمین، ویلا، گلنگی یا آپارتمان قدیمی ساز نام ببرم. بدیهی است که بهترین نقدشوندگی مخصوص آپارتمان نوساز زیر ده سال ساخت است که پارکینگ و آسانسور و انباری دارد. در محله متوسط شهر است. دو خوابه است و متراژ آن بین 65 تا 90 متر مربع است.

اگر شما هم در زمینه فایده خرید آپارتمان نوساز ایده و نظری دارید لطفا در بخش کامنت به من آموزش دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *