خرید آپارتمان سرمایه گذاری در باقرشهر و مبارک آباد بهشتی

سرمایه گذاری ملکی در جنوب تهران، محدوده بهشت زهرا

خرید آپارتمان سرمایه گذاری در تهران با قیمت های فعلی سخت شده است. در این نوشته ویژگی های یک آپارتمان مناسب سرمایه گذاری را برای شما بر شمرده و دو منطقه مناسب جنوب تهران یعنی مبارک آباد بهشتی و باقرشهر را به شما معرفی می‌کنم.

من سعید زمانی کارشناس املاک هستم در صورت تمایل می‌توانید با من در شبکه های اجتماعی معرفی شده در این صفحه گفت و گو کنید یا از این طریق از ما برای جلسات قرارداد ملکی خود دعوت به عمل بیاورید: کارشناسی قیمت ملک و همراهی در جلسه قرارداد ملکی

پیش از هر چیز ویدئوی زیر در همین زمینه را تماشا کنید تا موضوع را با هم بیشتر بررسی کنیم:

در صورت تمایل می‌توانید این ویدئو را با حجم و کیفیت دلخواه خود از اینجا دانلود نمایید: خرید آپارتمان 2 میلیاردی در باقرشهر و مبارک آباد بهشتی

اصول اقتصادی خرید آپارتمان سرمایه گذاری

خرید آپارتمان سرمایه گذاری در واقع یک اصطلاح کف بازاری است. منظور ما در این نوشته در حقیقت کمترین بودجه ای است که می‌توان برای سرمایه گذاری ملکی در نظر گرفت، این عدد این روزها (خرداد و تیرماه 1402) چیزی در حدود 1/5 تا 2 میلیارد تومان است.

خاطرم هست که طی سال های قبل این مبلغ تقریبا هر سال دو برابر شد. یعنی شاید برای خرید آپارتمان سرمایه گذاری در سال 1401 می‌شد یک میلیارد تومان در نظر گرفت و در سال 1400 بین 500 تا 700 میلیون تومان بودجه نیاز داشت.

خرید آپارتمان سرمایه گذاری نیاز به یک سری مقدمات ملک شناختی دارد که در ویدئو درباره آن صحبت شد اما ضرری ندارد که مروری بر آنها داشته باشیم.

به نظر من مهمترین عامل در انتخاب و خرید آپارتمان سرمایه گذاری سرعت نقد شوندگی است. در حقیقت ملک به عنوان یک دارایی همواره نقدشوندگی پایینی دارد. این مسئله ما را به سمت عواملی هدایت می‌کند که به شکلی این عامل را هدایت کنیم.

شاید ماه جاری را بتوان در زمینه املاک دوران رکود دانست، دوران رکود وقتی است که سرمایه گذار ترجیح می دهد ملک و املاک نخرد، به این دلیل که اولا از رشد قیمت ملک ناامید است، ثانیا ملک از حد انتظار او گران تر است (حباب دارد) و ثالثا نمی‌تواند در عرض چند هفته از خرید آپارتمان سرمایه گذاری نوسان بگیرد. نوسان گرفتن یعنی خرید و فروش سریع با توجه به سود لحظه ای که در بازارهای مالی امری متداول است.

در دوران رکود، فروش ملک در محله های ارزان قیمت و حاشیه شهرها سخت تر از مناطق متوسط یا مناطق گران قیمت است. اما در دوران رونق، رشد قیمت ملک در همین مناطق بیشتر است.

درک این تعادل و تناسب به انتخاب سیاست درست جهت خرید آپارتمان سرمایه گذاری می انجامد. در حقیقت توصیه می‌کنم اگر نیاز جدی به پول نقد دارید قبل از ورود به دوران رکود که از نشانه های آن تسلط اخبار بر بازار ملک است، ملک خود در مناطق ارزان قیمت و حاشیه شهر را به طلا تبدیل کنید.

خرید آپارتمان سرمایه گذاری

نکات ملکی خرید آپارتمان سرمایه گذاری

امکانات: چونین آپارتمانی خوب است دارای امکانات باشد. در واقع آپارتمانی که پارکینگ و انباری و آسانسور دارد بهتر فروش می‌رود. بدیهی است که اهمیت انباری از موارد قبلی کمتر است.

عوامل محلی: سر و وضع محله در امکان آن برای رشد موثر است. مثلا اینکه عرض خیابان ها استاندارد باشد، فروشگاه و محل تفریح داشته باشد و از همه موثرتر آب و هوا، کیفیت آب و هوای یک محله در دراز مدت از مهمترین عوامل رشد قیمت ملک است.

متراژ: در کشور ما پرفروش ترین متراژ، آپارتمان دو خوابه بین 70 تا 90 متری است. دست کم در مناطق متوسط به پایین وضع این است. علت چیست، اینکه برای مردم زندگی در این ملک به صرفه و بهینه است حتی خانوارهایی که تاحدی درآمد بیشتری دارند هم از بزرگ تر کردن خانه تا زمانی که پول اضافی کلان نداشته باشند، خودداری می‌کنند.

سال ساخت: محبوب ترین آپارتمان در میان ایرانی ها آپارتمان های نوساز است که همیشه در آمارها بیشترین سهم معامله را از آن خود می‌کنند چه به عنوان خرید دست اول از سازنده و چه به عنوان خرید دست چندم از مصرف کننده و سرمایه گذار. منظورم از نوساز در واقع آپارتمان زیر پنج سال است نه فقط آپارتمان کلید نخورده. به همین ترتیب هرچقدر سن آپارتمان بیشتر شود، مشتری کمتر می‌شود.

کمبود ملک: یکی از نکات مهم در معاملات ملکی همین مسئله کمبود ملک نوساز است. در سال های گذشته به علت بالارفتن هزینه تولید، بسیاری از تولید کنندگان از کار ساخت ملک خارج شده اند. این به شدت کمبود ملک نوساز ایجاد کرده است که همین امر خرید آپارتمان سرمایه گذاری تقریبا نوساز را برای خریداران جذاب تر می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *